سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : 53
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت ایثارگران جلوی فرصت‌طلبان را می‌گیرد، گفت: باید مطالبات به حق ایثارگران محقق شود.
جوکار: باید مطالبات به حق ایثارگران محقق شود / لزوم بازنگری پرونده ایثارگران
به گزارش روابط عمومی موسسه اندوخته شاهد ، اگرچه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سال‌های پیش به اتمام رسیده اما اثرات و آسیب‌های آن همچنان سایه بزرگی بر زندگی بسیاری از افراد جامعه افکنده‌ است. افرادی که سال‌های متمادی جان خود را کف دست گرفته و با ارتش بعث به مقابله پرداختند و اجازه ندادند، انقلاب، اسلام و ناموس این مرز و بوم در اختیار دشمن و اجنبیان قرار می‌گیرد.

این خانواده‌ها که برخی جزء خانواده معظم شهدا، برخی جزء ایثارگران، برخی دیگر نیز جزء جانبازان و اسرا هستند، همچنان زخم آن دوران را به دوش می‌کشند. آنهایی که قریب به 40 سال، ویلچرنشین شده و یا شب‌ها همچنان به یاد شب‌های عملیات آن روزها را با فریادهای خود یادآوری می‌کند.

جوانانی که آن روز با لبیک به امام خویش سینه خود را سپر گلوله و تیرهای دشمن کردند و امروزه به دلیل برخی از مشکلات و دغدغه‌ها با مشکلاتی روبرو هستند. «خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اسرا ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند.» این جمله را می‌توان از زبان یکایک مسئولین و دلدادگان به شهدا در این کشور شنید که اگر بخواهیم بدون مبالغه صحبت کنیم، رفع مشکلات این اسطوره‌های صبر و ایثار از مهمترین و با اولویت‌ترین خواسته قانونگذاران و مسئولان اجرایی کشور است.

* اجرای قوانین، بخش قابل توجهی از مطالبات ایثارگران را محقق می‌کند

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس با بیان اینکه باید قوانین ایثارگران به صورت شفاف اجرا، جمع‌بندی و مشخص شود؛ تصریح کرد: هرساله مصوباتی برای جامعه ایثارگران تصویب می‌شود اما باید به صورت شفاف توسط نهادهای زیربط اجرا شود چراکه اجرای این مصوبات بخش قابل توجهی از مطالبات و مشکلات این «شهیدان زنده» را جامه عمل می‌پوشاند.

وی برخی از مطالبات ایثارگران را به حق دانست و  خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل آنکه برخی از مطالبات اجرا یا پرداخت نمی‌شود، ایثارگران به دنبال مطالبات خود می‌روند و دیگران از این پیگیری مطالبات موج‌سواری خاص خودشان را می‌کنند و به گونه‌ای نشان می‌دهند که ایثارگران روبروی انقلاب و نظام هستند. در صورتی که این عزیزان، کسانی هستند که در سال‌های جنگ تحمیلی جان خودشان را کف دست گرفته و به دفاع از انقلاب و نظام پرداخته‌اند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از عهد و ایستادگی ایثارگران نسبت به انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: خدای نخواسته اگر امروز هم برای انقلاب و نظام اسلامی خطری اتفاق بیفتد، همین ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا آمادگی مقابله با این افراد را دارند لذا باید به مطالبات قانونی آنها توجه شود.

* باید مطالبات به حق ایثارگران محقق شود

جوکار با تاکید بر اینکه باید مطالبات به حق ایثارگران محقق شود یادآور شد: اجرای قوانین، تمام مشکلات را برطرف می‌کند، مثلاً بازنگری وضعیت جامعه ایثارگران لازم و ضروری است و بر اساس نوع جانبازی خود حقوق خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به دنبال سوء استفاده و فرصت‌طلبی هستند؛ افزود: ایثارگران کسانی هستند از همه چیز خودشان گذشتند و از انقلاب و نظام دفاع کردند برای همین باید صف فرصت‌طلبان از ایثارگران جدا شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس توجه جدی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مطالبات جانبازان و خانواده معظم شهدا را خواستار شد و تاکید کرد: بنیاد شهید می‌بایست وضعیت جانبازان را بازنگری و رسیدگی کند تا مبادا افرادی از وضعیت ایثارگران بهره‌برداری کند.
https://shahedinst.ir/vdcd6.0kyyt0s22a.html
نام شما
آدرس ايميل شما