دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : 423
یادداشت سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به مناسب روز بزرگداشت شهدا

شهدا محور انسجام، وحدت و رشادت هستند

شهید منزلتی فراملی دارد و جهانیان با هر آیین و مسلکی ایثار و ازجان‌گذشتگی انسان‌های وارسته را می‌ستایند و به مقام آنان ارج می‌نهند. شهدا محور انسجام، وحدت و رشادتند و فرهنگ ایثار و شهادت توسعه همبستگی و همدلی را نه تنها میان ملت ایران بلکه در بین همه ملت‌های آزاده جهان منجر شده است.
شهدا محور انسجام، وحدت و رشادت هستند
«وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ»
«و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت.»
 
بیست و دوم اسفند ماه سالروز گرامیداشت نیک سیرتانی است که ذره‌ذره خاک ایران متبرک به خون مقدسشان است. آنان که با ایمان به اصل ولایت و ثبات قدم در راه مجاهدت افتخار و اقتدار را قرین نام ایران اسلامی کرده‌اند.
شهید منزلتی فراملی دارد و جهانیان با هر آیین و مسلکی ایثار و ازجان‌گذشتگی انسان‌های وارسته را می‌ستایند و به مقام آنان ارج می‌نهند. شهدا محور انسجام، وحدت و رشادتند و فرهنگ ایثار و شهادت توسعه همبستگی و همدلی را نه تنها میان ملت ایران بلکه در بین همه ملت‌های آزاده جهان منجر شده است که نمونه آن را می‌توان در حضور حاج قاسم در محور مقاومت مشاهده کنیم که فداکاری‌ها و شهادت این سردار بزرگ و همرزمانشان در جبهه حق علیه باطل، همبستگی و اتحاد میان کشورهای محور مقاومت را بیش از گذشته آشکار نمود. بی‌تردید این وحدت و یکپارچگی روز به روز نیز با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در کشورهای منطقه و در میان انسان‌های آزاده جهان بیشتر و عمیق‌تر می‌گردد و بی‌تردید چنین موضوعی عامل ترس و هراس قدرت‌های استکباری و گروه کفر بوده و خواهد بود.
 در تاریخ ایران نام شهدای معزز بی‌شماری به چشم می‌خورد که برای حفظ میهن و آرمان‌های الهی و انقلابی تا پای جان ایستادند و خالق حماسه‌هایی شده‌اند که قلم از وصف ایمان و قهرمانی‌هایشان قاصر است.
 از دوران مبارزه با طاغوت تا پیروزی انقلاب اسلامی و از دوران هشت سال دفاع مقدس تا امروز، شهیدان حافظان اقتدار، عظمت، استقلال و شکوه ایران اسلامی بوده‌اند و به قول شهید آوینی «شهدا اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا (ع) هستند. پیام آنها عشق و اطاعت است و وفاداری.»
 شهدا با توسل به سرور و سالار شهیدان راه رستگاری را با بصیرت پیمودند و فارغ از سن و سال آن چنان جذب در عشق الهی بودند که جز حق نمی‌دیدند و جز برای مبارزه با باطل نمی‌جنگیدند.
 مردم شریف ایران امروز به خود می‌بالند که در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که به تقدس خون شهیدان، دشمنان هیچگاه نمی‌توانند فکر تعرض به این سرزمین پاک را در سر بپرورانند و هرگاه توطئه و دسیسه‌ای داشته‌اند به مدد تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و وجود فرهنگ والای ایثار و شهادت در ذهن و فرهنگ مردم غیور کشور، با شکست مواجه شده‌اند.
 ایران سرزمین دلاوران صادق، متعهد و نیک‌سیرتی است که اسطوره‌های حقیقی برای انسان‌های آزاده‌اند و اینک حفظ نام و یاد شهدا مهمترین رسالتی است که بر عهده داریم تا صدای حقانیت آنان باشیم.
اینجانب روز بزرگداشت شهدا را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ملت قهرمان ایران تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و همراه با مردم عزتمند ایران در این روز ارجمند با شهیدان عهد می‌بندیم که قدرشناس ایثارشان و حافظ آرمان‌هایشان باشیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
https://shahedinst.ir/vdcca1q082bqi.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما