چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
کد مطلب : 414
نشست اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای مؤسسه اندوخته شاهد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
نشست اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای مؤسسه اندوخته شاهد با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
به گزارش روابط عمومی مؤسسه اندوخته شاهد، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به زحمات و تلاش‌های مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از گذشته تاکنون خاطرنشان کرد: مسئولان بنیاد در گذشته دارایی‌های ایثارگران را توسعه دادند، برخی از این دارایی‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار ایثارگران قرار گرفت، هنر مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ دارایی‌های ایثارگران است و اینکه منافع این دارایی‌ها به صورت شفاف و عادلانه به ایثارگران برسد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برخی از دارایی‌های ایثارگران حبس شده و از دسترس خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دور مانده است که در برخی موارد با عدم شفافیت مواجه شده است. مجموعه‌های بنیاد صرفاً بنگاه اقتصادی نیستند و دارای ابعاد فرهنگی هم هستند و فعالیت‌های ارزنده در آنها باعث تقویت و حفظ آبروی بنیاد و زنده نگه داشتن نام شهدا می‌شود. انحراف در این مجموعه‌ها باعث بدنامی می‌شود لذا آنچه در سایر سازمان‌ها مباح است در این مجموعه‌ها حرام است و باید نام مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: رابطه خانواده‌های ایثارگران با دارایی‌های آنها بدون اجازه قطع شده است که باید این دارایی‌ها به آنها بازگردد، برنامه‌هایی پیشنهاد شده که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و باید عهد بسته شود که به تعهد خود عمل کنیم.
معاون رئیس جمهور گفت: نیاز به شفاف‌سازی در زمینه عملکرد مالی مجموعه‌ها وجود دارد، هنوز در نقطه صفر هستیم و پرونده‌های زیادی روی دست ما است، گاهی برخی مدیران برای محبوبیت خودشان اموال بیت‌المال را خرج می‌کنند که باید جوابگوی آن باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه ادغام نهادهای اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد هفت نهاد بزرگ و کوچک در مرکز و استان‌ها دارد که نمی‌توان این نهادها را با انبوه مشکلات ادغام کرد و باید مشکلات آنها حل شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اداره دارایی ایثارگران گفت: بنیاد وظیفه معاضدت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به عهده دارد. خانواده ایثارگران نیاز به وکیل ندارند و باید خودشان اختیار دارایی‌هایشان را در دست بگیرند، اموال و دارایی‌های بنیاد که از این نهاد خارج شده است باید پس گرفته شود و در اختیار ایثارگران قرار بگیرد.
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: امیدوارم امانت‌داران خوبی در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم و بتوانیم این امانت را به سلامت و پربارتر به صاحبانش برسانیم.
در این نشست اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای مؤسسه اندوخته شاهد به بیان نظرات خود پرداختند.
همچنین احکام اعضای هیئت امنای مؤسسه اندوخته شاهد در دوره جدید توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آنها اعطا گردید.
https://shahedinst.ir/vdcca0q082bqs.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما