چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : 226
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: در راستای پیگیری و حل مشکلات جامعه ایثارگران در سفر رئیس جمهور به استان، میز خدمت از امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه به مدت ۲ روز در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه دایر شده است.
میز خدمت در آستانه سفر رئیس جمهور در بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه دایر شد
به گزارش روابط عمومی موسسه اندوخته شاهد؛ « خسرو شهیدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میز خدمت به منظور جمع آوری درخواست های جامعه ایثارگران از رییس جمهوری و هیات همراه در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه دایر شده است.

وی بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در راستای خدمت گزاری به جامعه هدف در چهارچوب قانون، اختیارات، توان و اعتباراتی که لحاظ شده، از هیچ کمک و مساعدتی به ایثارگران عزیز که یادگار خون شهدا هستند، دریغ و کوتاهی نخواهد کرد.

شهیدی در ادامه گفت: اما برخی از مشکلات و مسائل خانواده شهدا، و ایثارگران با توجه به محدودیت قانونی و اختیارات در استان حل نمی شود، و ممکن است با دستور رئیس جمهور و یا وزراء در این سفر به نوعی در دستور کار قرار گیرد و حل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: به همین خاطر برای ارایه خدمت، تسهیل امور، رفع دغدغه خاطر خانواده های شهدا و ایثارگران میز خدمت در این اداره کل مستقر شده که عزیزانی که از رئیس جمهور درخواستی دارند، نامه خود را ارایه دهند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به همراه ۱۰ تن از وزرای دولت سیزدهم در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت روز پنجشنبه‌ ۲۳ تیرماه به منظور بررسی مشکلات و مسایل استان کرمانشاه به این خطه سفر می‌کند.

دیدار با مردم شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه و دیدار با اقشار مختلف مردم استان در ورزشگاه حضرت امام (ره) کرمانشاه از برنامه های رییس جمهور در این سفر یک روزه است.

اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کنند، به نمایندگی از آیت الله رییسی در شهرستان های مختلف حضور می یابند و مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی می کنند. نتایج این بررسی ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود، مطرح و برای رفع آنها اعتبارات مناسب مصوب می شود.

 استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.
https://shahedinst.ir/vdcd290x6yt0x.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما