کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هتل خورشید هشتم کوثر در مشهد مقدس افتتاح شد/هتل خورشید کوثر پس از ۱۸ سال در اختیار ایثارگران قرار گرفت

13 شهريور 1401 ساعت 11:04

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد و نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر پنجشنبه ۱۰ شهریور ماه به مناسبت هفته دولت هتل «خورشید هشتم» کوثر در مشهد مقدس را افتتاح کردند.


به گزارش روابط عمومی موسسه اندوخته شاهد، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در جریان سفر یک روزه به مشهد مقدس هتل خورشید هشتم کوثر را افتتاح کردند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه این مراسم افتتاحیه گفت: هر ساله زائران ایثارگر بسیاری به مشهد سفر می‌کنند و خدمت‌رسانی به این قشر معزز یکی از دغدغه‌های مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است. کلنگ این هتل 18 سال‌ پیش خورده بود و با توجه به مشکلات متعدد، به بهره داری نرسیده بود که با همت سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر و با همکاری سایر سازمان‌های وابسته به بنیاد در طول یک سال گذشته 50 درصد باقیمانده این پروژه تکمیل شد و امروز به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: برای تکمیل این پروژه 160 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت تا زائران ایثارگر بتوانند از خدمات این هتل بهره‌مند شوند. 30 درصد تخت‌های این هتل مخصوص ایثارگران و جانبازان به خصوص برای افراد سالمند و ویلچری طراحی شده است تا ایثارگران عزیز بتوانند به راحتی در این هتل اقامت کنند.
معاون رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که این هتل یک مرکز اقامتی و فرهنگی ممتاز باشد و با فعالیت این هتل سبک جدید در هتلداری کشور ایجاد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مراسم افتتاحیه این هتل، گفت: احداث این هتل و خدمت در این هتل یک باقیات صالحات است و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که زائر امام رضا (ع) نیز هستند، اجر و پاداش ارزشمندی خواهد داشت.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی پس از این مراسم از اتاق‌های ویژه جانبازان، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، آشپزخانه، رستوران، اتاق‌های اقامتی و فضای تجاری این هتل بازدید کرد.
گفتنی است، هتل خورشید هشتم کوثر یکی از هتل‌های زیر مجموعه هتل‌های کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در فاصله 70 متری حرم مطهر قرار دارد، این هتل در زمینی به مساحت حدود 7 هزار متر مربع و زیربنایی بالغ بر 40 هزار متر مربع در 11 طبقه احداث شده است و 6 طبقه اقامتی و تجاری و 5 طبقه آن شامل پارکینگ و خدمات است. این هتل سه رستوران با زیربنای 2400 متر مربع دارد.
سالن همایش و مجالس، استخر، سونا، مجموعه آب‌درمانی و امکانات ورزشی تنیس روی میز و بدمینتون نیز از امکانات این هتل است.


کد مطلب: 400

آدرس مطلب :
https://www.shahedinst.ir//news/400/هتل-خورشید-هشتم-کوثر-مشهد-مقدس-افتتاح-۱۸-سال-اختیار-ایثارگران-قرار-گرفت

موسسه اندوخته شاهد
  https://www.shahedinst.ir/