کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سربلندی مدافعان سلامت در جشن پیروزی بر کرونا

16 خرداد 1401 ساعت 12:38

آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ما روز به روز به ریشه‌کن شدن کرونا در کشورمان نزدیک می‌شویم و کادر درمان ما علی‌رغم تمام سختی‌ها و جانفشانی‌ها توانسته در برابر این ویروس منحوس سربلند شود.


به گزارش روابط عمومی موسسه اندوخته شاهد - علی عبدالصمدی؛ پس از گذشت بیش از دو سال آمار متوفیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورمان تک‌رقمی شد و حتی در یک شبانه‌روز به صفر هم رسید و ما پس از فراز و نشیب‌های فراوان به جشن پایان دوران حاکمیت کرونا رسیدیم؛ هرچند هنوز متخصصین و کارشناسان امر معتقدند باید اصول بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت شوند و سهل انگاری در چنین بزنگاه‌هایی می‌تواند باعث بروز و شیوع موج‌های جدید شود.

با توجه به آمارها و موفقیت‌های به دست آمده ما باید در این برهه از زمان یادی کنیم از شهدای مدافع سلامت کشورمان که در کسوت‌های مختلف جهت پایش و پرستاری از جان بیماران کرونایی به فیض شهادت نائل شدند. بهداران، پرستاران، پزشکان و تمامی کسانی که در کادر‌های پزشکی و درمانی به یاری بیماران کرونایی کشور شتافتند و بعضا از جان خود گذشتند.

در این زمان که کرونا به ریشه‌کن شدن کامل نزدیک و نزدیکتر می‌شود، باید یادی کنیم از عزیزانی که به این ویروس مبتلا شدند و جانشان را از دست دادند؛ کسانی که جایشان در میان ما همواره خالی است و نیستند تا به زانو درآمدن این ویروس را به چشم خود نظاره کنند.

در این میان نباید از تلاش‌های محققین و کارشناسان و انستیتو‌های مختلف جهت وارد کردن و تولید واکسن کرونا به افراد جامعه غافل ماند. افرادی که در زمینه‌ی ورود واکسن و بالاخص تولید واکسن‌های بومی ایرانی فعالیت داشتند، اهتمامی چشمگیر و مثال‌زدنی داشتند. همتی والا و طاقت فرسا که البته در این ایام به ثمر نشست و امروز جامعه با کاهش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا رو به روست.

امید است با کوشش و هوشیاری ملی کرونا برای ابدیت ریشه‌کن شود و دیگر زمینه‌ای برای بروز این بیماری و بیماری‌های مشابه (مانند آبله‌ی میمون) با رعایت مسائل بهداشتی در کشور ما وجود نداشته باشد.


کد مطلب: 62

آدرس مطلب :
https://www.shahedinst.ir//news/62/سربلندی-مدافعان-سلامت-جشن-پیروزی-کرونا

موسسه اندوخته شاهد
  https://www.shahedinst.ir/