کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین یوسفعلی شکری:

هر چقدر زوجین کریمین باشند وحدت در جامعه بیشتر می‌شود

23 دی 1401 ساعت 9:02

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این دو در اوج توان و محبت، در اوج خواست و دانایی با هم زندگی ‌کردند به طوری‌که می‌توانند یک تاریخ بشر را راهبری کنند و بهجت معنوی را بالا ببرند.


به گزارش روابط عمومی شرکت شاهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جشن یاس ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن درباره تاثیر زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) در زندگی امروز بشرگفت: خداوند در قرآن کریم و در سوره رعد می‌فرماید ما همه چیز را به صورت زوج آفریدیم. زوجی که غیر هم اما با هم هستند. در آیه‌ای دیگر می‌فرماید زوج‌ها باید نسبت به هم کریم باشند. زوج کریم، زوجی است که هر چه از گوهر گرانبها در وجود یکی است با خواست و محبت و عشق و آگاهی تمام در خدمت دیگری قرار ‌دهد و دیگری نیز هر چه توان دارد با خواست و محبت و آگاهی خود در خدمت زوج دیگر قرار دهد. اگر زوجین کریمین باشند نتیجه طبیعی آن زوج بهیج است؛ زوجی که بهجت، شادابی، به بار نشستن، به ثمر نشستن و از ثمر بهره گرفتن را شاهد خواهد بود. اما اگر زوجین این موضوع را رعایت نکنند و هر یک از زوجین هر چه خواست بری خودش بخواهد و نه برای دیگری، نتیجه این زوجیت جدایی و فساد هر دو طرف است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: گیاهان از هدایت تکوینی برخوردارند. یک لوبیا یا نخود در همکاری با هم و با عنایت به هدایت تکوینی خود به بار می نشیند، در غیر این صورت فاسد می‌شود. این مبحث در موضوعات مختلف صدق می‌کند. اگر حکومت یکی از زوجین باشد و مردم دیگری، در یک هماهنگی بین این دو، در جامعه بهجت به وجود می‌آید اما اگر هر کدام از این دو کم بگذارند آنچه که باید بشود نمی‌شود. در یک اداره هم، چنین است. اگر مدیر و کارکنان او با هم رفتار کریمانه نداشته باشند قطعا موفقیتی حاصل نمی‌شود یا اگر دو همسر با هم، همکاری کریمانه نداشته باشند در آن خانواده بهجت نخواهد بود.
شکری با توجه به اهمیت وحدت در جامعه تصریح کرد: بنابراین هر چقدر زوجین کریمین باشند وحدت در جامعه بیشتر می‌شود. بین نفس و عقل هم همینطور است. اگر عقل و نفس تمام توان و تلاش خود را در خدمت به هم انجام دهند انسان در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد بود. به شرطی که آسایش و آرامش خود را از خدا و رسول خدا بگیرد. مومن به خدا باشد، شعور و اندیشه خود را در خدمت خدا قرار دهد و در این راه هم مجاهدت کند. این هدایت تشریعی است که فرد را از عذاب دنیا و آخرت در امان می‌دارد.
وی تشریح کرد:در خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این دو در اوج توان و محبت، در اوج خواست و دانایی با هم زندگی ‌کردند به طوری‌که می‌توانند یک تاریخ بشر را راهبری کنند و بهجت معنوی را بالا ببرند. آنان سخت‌ترین شرایط را ‌پذیرفتند و به جایگاهی ‌رسیدند تا در قیامت شفاعت‌کننده مردم باشند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت:حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با شهادت خودشان و فرزندانشان برای همه انسانهای طول تاریخ یک سرمایه‌گذاری کردند تا با شفاعت مردم در قیامت دست مردم را بگیرند و آنان را از عذاب دنیا و آخرت نجات دهند. آن‌ها با مجاهدت خود، با آگاهی بخشی در دنیا و با شفاعت در آخرت مردم را نجات می‌دهند به شرطی که کریمانه با آنان برخورد کنیم و با تمام وجود در خدمتشان باشیم.

 


کد مطلب: 420

آدرس مطلب :
https://www.shahedinst.ir//news/420/چقدر-زوجین-کریمین-باشند-وحدت-جامعه-بیشتر-می-شود

موسسه اندوخته شاهد
  https://www.shahedinst.ir/