دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : 66
آغاز سفرهای زیارتی به عتبات عالیات پس از توقف چند ساله آغاز خواهد شد و در سال‌جاری با اعزام ۳۰هزار نفر از ایثارگران و خانواده‌های آنها این سفر معنوی شروع می‌شود...
تحول اساسی در خدمات بنیاد شهید
به گزارش روابط عمومی موسسه اندوخته شاهد؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران با مطالعه نیاز‌های ایثارگران بررسی و پیگیری‌های مجدانه و مساعدت‌های دولت و مجلس، حرکتی را آغاز کرده است. در این حرکت تحولی ابتدا لازم بود با هماهنگی مجلس پایه‌ریزی مناسبی در بودجه سالانه بنیاد انجام گیرد.
 
 از اقدامات مؤثر بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌ جاری افزایش بودجه سنواتی به بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان است. اقدامی که می‌تواند بخش عمده‌ای از تعهدات به جامعه ایثارگری را محقق کند. از مهم‌ترین اقدامات سال‌جاری پرداخت پاداش پایان خدمت بخش عمده‌ای از جانبازان حالت اشتغال است، که بیش از ١۰ سال از بازنشستگی آنان می‌گذرد و تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه انجام نگرفته بود.
 
 سال‌جاری آغازی برای پرداخت این مطالبات به حق جانبازان است. در سال‌جاری احکام مستمری والدین معظم شهدا با ۶۰ درصد افزایش پرداخت می‌شود. کمک معیشت جانبازان و آزادگان فاقد درآمد و فاقد شغل بیش از ۶۰درصد افزایش پیدا کرده است. حق پرستاری ایثارگران مشمول دریافت آن، ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت که اقدامات آن در حال پیگیری و انجام است. بخش وسیعی از جامعه ایثارگری از خدمات فوق برخوردار می‌شوند که بالغ بر ۴۰۰ هزار ایثارگر در گروه‌های مختلف ایثارگری خواهد بود.
 
  یکی دیگر از اقدامات مهمی که همواره موجبات رنجش جامعه ایثارگری می‌شد و بعضا در روند خدمات آنان مشکل ایجاد می‌کرد، بدهی‌های بنیاد به مجموعه‌های مختلف بود. بدهی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی همواره روند تحصیل ایثارگران را مختل می‌کرد. با پرداخت بدهی، بابت شهریه ایثارگران و فرزندان آنان، آرامش بر ادامه تحصیلات آنها حاکم خواهد شد. با عنایت به سالمندی جامعه ایثارگری و لزوم خدمات ویژه به والدین معظم شهدا ١۰ هزار تخت آسایشگاهی و ١۰هزار تخت بیمارستانی آماده ساخت و بهره‌برداری می‌شود.
برای حفظ نشاط ایثارگران و خانواده آنها دو کمپ بزرگ در شمال و جنوب کشور (رامسر و قشم)با استعداد پذیرایی از یک میلیون نفر در سال احداث خواهد شد.
 
 به‌ منظور بهره‌مندی ایثارگران از خودروی مناسب داخلی، واگذاری خودرو به آنان پس از یک وقفه ده ساله آغاز خواهد شد و سالانه ١۰هزار خودرو با استفاده از تسهیلات وام بانکی با کارمزد ۴ درصد اقدام خواهد شد. تکمیل مراکز ایثار در مراکز استان‌ها با اعتباری به میزان هزار میلیارد تومان اقدام خواهد شد و ایثارگران می‌توانند بهتر از گذشته از این مراکز استفاده کنند.
 
 آغاز سفرهای زیارتی به عتبات عالیات پس از توقف چند ساله آغاز خواهد شد و در سال‌جاری با اعزام ٣۰هزار نفر از ایثارگران و خانواده‌های آنها این سفر معنوی شروع می‌شود. این اقدامات در قالب برنامه و تلاش ۶ماهه دربنیاد شهید و امور ایثارگران با حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس محقق شده است. این اقدامات جان تازه‌ای به برنامه‌های بنیاد خواهد بخشید و بنیاد را در تراز نهادی خدمتگزار و خدوم به ایثارگران قرار خواهد داد.
https://shahedinst.ir/vdchd.n-223n-ttf.html
نام شما
آدرس ايميل شما