دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : 63
در ۳۳ سالگیِ رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با نظر به همه وقایع و بحران‌های فراوان، پیچیده و چند وجهی که ملت ایران و جهان اسلام تحت زعامت و رهبری حکیمانه معظم‌له از سر گذارنده، بیش از هر زمانی به شکرانه این نعمت الهی سر بر آستان ربوبی می‌ساییم.
«ولایت فقیه»، میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) برای ملت ایران به گزارش روابط عمومی موسسه اندوخته شاهد ‌ـ «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ شاید اولین بار که نظریه مترقی ولایت فقیه در مباحث کتاب «کشف‌الاسرار» و در پاسخ به شبهات کتاب «اسرار هزار ساله» توسط حضرت امام خمینی (ره) مطرح شد، هیچ‌کس تصوری از ظهور عملی آن نداشت.

با گذشت زمان و نضج و نمو حرکت انقلابی مردم ایران به رهبری امام راحل عظیم‌الشان، کم‌کم آنچه در طول قرن‌ها توسط فقهای بزرگی همچون علامه «محقق کَرَکی»، «شیخ مفید»، «علامه حلی»، «محقق اردبیلی»، «فیض کاشانی»، «وحید بهبهانی»، «کاشف الغطا»، «محقق نراقی»، علامه «محمدحسن نجفی»، «شریف اصفهانی»، «شیخ انصاری»، «علامه بحرالعلوم»، «محقق نائینی»، «محقق خراسانی»، «عبدالحسین لاری» و ... به اَشکال و ادبیاتی متفاوت شرح و تفسیر شده بود در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) مطرح می‌شد و صورتی واضح برای مردم ایران و جهان پیدا می‌کرد، تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و رای مردم به قانون اساسی که ولایت فقیه را به عنوان مهم‌ترین اصل و مبنای ساختار سیاسی جدید ایران مطرح کرده بود، این ادارک به حد اعلای خود رسید و فصل جدید و بی‌نظیری در تاریخ پر افتخار اسلام و تشیع گشوده شد.

عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهم‌ترین زمینه‌هایی بودند که ولایت فقیه را به محک تجربه کشاندند و حقانیت آن را برای همگان آشکار کردند. در این سال‌ها هدایت الهی امام خمینی (ره) و پیوند اصیل بین امام و امت بود که کشور را از گردنه‌هایی سخت عبور داد. این پیوند آنچنان ناگسستنی می‌نمود که با رحلت امام عزیز حیرت و بُهتی غریب مردم را در خود فرو برد؛ گویا مردم باور نداشتند که فرشته مرگ نیز همچون آن‌ها شوق دیدار این عارف الهی را دارد، اما در کمال عجز و حیرت در بدرقه این پیر فرزانه تا خانه ابدی بزرگترین تشییع جنازه تاریخ را رقم زدند.

گرچه این ناباوری از هجرت امام و غم عظیم در توده‌های مردم قابل درک بود، اما مگر می‌شود مردی چنین دوراندیش سالکان طریقی را که خود گشوده است به حال خویش رها کند؟ اینجا بود که باز هم نظام ولایت فقیه تعالی و همه‌جانبه‌نگری خود و بنیانگذارش را در معرض تماشای جهانیان گذاشت؛ وقتی خبر انتخاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز به زعامت ملت ایران و امت اسلام به گوش‌ها رسید، گویا بار دیگر امام خمینی (ره) تجلی یافته، گویا دوباره انقلاب شده و روحی تازه به کالبد‌های غمگین و بی‌جان مردم دمیده شده، با این تفاوت که آن غم، غم اسارت طاغوت و درد دین بود و این، داغ فقدان مردی که آن‌ها را از این اسارت رها کرده و دین را احیاء کرده است.

حالا در سی و سه سالگی رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با نظر به همه وقایع و بحران‌های فراوان، پیچیده و چند وجهی که ملت ایران و جهان اسلام تحت زعامت و رهبری حکیمانه معظم له از سر گذارنده است، بیش از هر زمانی به شکرانه این نعمت الهی سر بر آستان ربوبی می‌ساییم و به محضرش عرض می‌کنیم: «لَکَ الْحَمْدُ عَلى هنیءِ عَطائِکَ، وَ مَحْمُودِ بَلائِکَ وَ جَلیلِ آلائکَ (تو را ستایش بر گوارای عطایت و آزمایش ستوده‌ات و نعمت‌های بزرگت).
https://shahedinst.ir/vdcei.8pjjh8xbb9.html
نام شما
آدرس ايميل شما