دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : 152
حمایت امیرآبادی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از موضع بنیاد درباره حق پرستاری
 به گزارش روابط عمومی موسسه اندوخته شاهد؛ احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده ایثارگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع «حق پرستاری» جانبازان به خبرنگار ما گفت: آنچه که کمیسیون بنیاد شهید برای جانبازان عزیز به عنوان حق پرستاری تعیین کرده است بر اساس نص صریح قانون بوده و قانون آن را به طور روشن و شفاف مشخص کرده است که بر اساس قانون کار باید افزایش پیدا کند. اما متاسفانه در این خصوص بین بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه اختلاف وجود دارد و مسئولان برنامه و بودجه معتقدند که نباید دستمزد حق پرستاری افزایش پیدا کند و همان افزایش ده درصدی کافی است؛ اما بنیاد معتقد است که بر اساس مصوبه  قانون کار و شورای عالی کار باید حق پرستاری افزایش داشته باشد. بنابر این در این رابطه به نظر می رسد که حق با بنیاد شهید و امور ایثارگران است و ما هم به عنوان نماینده ایثارگر مجلس از این نقطه نظر بنیاد شهید حمایت می‌‌کنیم که ان‌شاالله سازمان برنامه و بودجه کمک کند این قانون اجرایی شود.

 نماینده ایثارگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از نحوه‌ی پرداخت حقوق معیشتی رزمندگان و جانبازان معسر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انتقاد کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پرداخت حق معیشت رزمندگان و جانبازان معسر در سال جاری در قانون بودجه تاکید کرده است و البته سازمان رزمندگان به صورت کامل مبلغ سه میلیون و 500 هزار تومان را تعیین و پرداخت کرده ولی این موضوع در بنیاد شهید بر اساس دهک بندی صورت گرفته است. البته این دهک بندی در بنیاد از نظر ما قانونی نیست و به نظر ما یا باید حقشان داده شود و یا داده نشود. چرا که در قانون تصریح شده است که دریافت‌کنندگان حق معیشت باید فاقد شغل و درآمد باشند.

 امیر آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر فردی ایثارگر فاقد شغل و درآمد باشد، بر اساس قانون، باید مبلغ سه میلیون و 600 هزار تومان به عنوان کمک معیشت دریافت کند؛ اما اگر خلاف این موضوع باشد نباید چیزی به او داده شود. نه اینکه مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران به دهک هفت تا  10مبلغ دو میلیون و 250 هزار تومان بدهند و بقیه را به عنوان دهک‌های پایین سه میلیون و 600 هزار تومان بدهند.

 امیرآبادی تاکید کرد: البته من این موضوع را به آقای قاضی‌زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفتم و تاکید کردم که این کار خلاف قانون است و یا باید چون شخص فاقد شغل است، حقوقش را کامل پرداخت کنید و یا اینکه اگر شغلی دارد، به او چیزی به عنوان کمک معیشت تعلق نخواهد گرفت.

 رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از دولتمردان و مسئولان اجرایی کشور خواستار اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت تا پایان سال جاری شد و با اشاره به مصوبات ایثارگری قانون بودجه سال 1401 تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین آنها قانون تبدیل وضعیت است که خوشبختانه بر اساس قانون بودجه 1400 و 1401 در حال اجرایی شدن است.

 عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده از سوی برخی از دستگاه های دولتی، شامل اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات رسمس، تا به امروز حدود 80 هزار نفر از کارکنان ایثارگر دولت، 63 هزار نفر از وزارت بهداشت و 30 هزار نفر از وزارت نفت تبدیل وضعیت شده اند.

 رییس فراکیسون ایثارگران مجلس یازدهم تصریح کرد: ما ادامه کار را به صورت جدی پیگیری می کنیم که اگر در بخش های مختلف در رابطه با این قانون مشکلاتی وجود داشته باشد آنها را برطرف کنیم و قانون تبدیل وضعیت در نهادهای عمومی غیر دولتی و سایر نهادها نیز انجام شود. اگر چه در برخی از دستگاه ها ایرادهایی گرفته شده است که البته ما در صدد رفع آنها هستیم.

  امیرآبادی عضو مجمع نمایندگان استان قم در مجلس یازدهم یادآور شد: به عنوان رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در رابطه با تبدیل وضعیت به همه وزرا و مسئولان دولت نامه نوشته ام و این قول را از آنها گرفته ام که قانون تبدیل وضعیت تا پایان امسال انجام شود و فراکسیون ایثارگران مجلس به‌جد موضوع را پیگیری می کند. هر چند که امیدواریم تا پایان سال بخش عمده و اکثریت ایثارگرانی که مشمول قانون تبدیل وضعیت می شوند تبدیل وضعیت آنها انجام و قانون به طور کامل اجرایی شود تا نیازی به این نباشد که برای سال 1402 آن را تمدید کنیم.

 عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی هشداد داد: اگر دستگاه های اجرایی در این کار تعلل کنند، بدانند تا زمانی که ما نماینده ایثارگران هستیم اجرای این قانون را پیگیری می کنیم که حتی یک فرزند ایثارگر بدون تبدیل وضعیت نمانده باشد و اگر ما را مجبور کنند و تبدیل وضعیت برخی از ایثارگران بر زمین بماند این موضوع در سال 1402 نیز اتفاق خواهد افتاد. 
https://shahedinst.ir/vdcbu5b8prhbs.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما