سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
کد مطلب : 418
سید امیرحسین قاضی‌زاده در جشن «میلاد یاس» :

مجموعه شرکت شاهد در جنگ اقتصادی وظیفه بالاتری دارد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شرکت شاهد و مجموعه‌های وابسته آن باید تبدیل به یک بنگاه بسیارتاثیرگذار در عرصه‌های اقتصادی شود.
مجموعه شرکت شاهد در جنگ اقتصادی وظیفه بالاتری دارد
به گزارش روابط عمومی شرکت شاهد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشن میلاد یاس با اشاره به اهمیت جایگاه شرکت شاهد در جهاد اقتصادی گفت:« دارایی‌های در اختیار مجموعه شرکت شاهد، هدیه امام به فرزندانش است. هدیه‌ای که در حال حاضر دست ماست اما باید این دارایی را برای ساختن زندگی با عزت خانواده شهدا بارورکنیم. همچنین باید سعی در مراقبت از این امانت داشته‌باشیم. همه می‌دانیم که حفظ مال امانت حساسیت بیشتری دارد به ویژه اینکه این دارایی مقدس از طرف حضرت امام(ره) به امانت گذاشته شده است.»
* شرکت شاهد در جنگ اقتصادی وظیفه بالاتری دارد
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه درباره فعالیت‌های اقتصادی شرکت شاهد گفت:« شرکت شاهد در سال‌های فعالیت خود فراز و فرودهای زیادی داشته و در کنار موفقیت‌های اقتصادی دچار معضلاتی هم بوده که باید آن را حل و فصل کنیم. طبق دستوری که از طرف دفتر مقام معظم رهبری به ما داده شده، باید به سمتی برویم که صاحبان اصلی آن بتوانند مدیریت و نظارت بر شرکت را داشته باشند. همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری گفته شده وقتی در یک مبارزه و جنگ همه‌جانبه اقتصادی هستیم، فعالان عرصه تولید و تجارت و فعالان عرصه تامین مایحتاج مردم، سربازان و افسران خط مقدم این مبارزه هستند. اما در کنار آن‌ها و به صورت خاص در چنین شرایطی مجموعه‌هایی مانند شرکت شاهد وظیفه بالاتر دارد. زنان و مردان فعال در این مجموعه کسانی هستند که در زمانی که نظام اسلامی به آن‌ها احتیاج داشته بصیرت و وفاداری خود را نشان دادند و در میدان حضور داشتند. طبیعتا از آن‌ها انتظار می‌رود با درک بهتر این شرایط و احساس وظیفه بیشتر، در جهت خودکفایی، مقاومت و تاب‌آوری کشور در مقابل فشارهای اقتصادی دشمنان نقش‌آفرینی جدی داشته‌باشند.»
* مجموعه شرکت شاهد باید در آینده‌ای نزدیک، از موسسه‌های بزرگ اقتصادی باشد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره چشم‌انداز فعالیت‌های این شرکت گفت:« شرکت شاهد و مجموعه‌های وابسته آن باید تبدیل به یک بنگاه بسیارتاثیرگذار در عرصه‌های اقتصادی شود. ما در حال حاضر منابع زیادی در حوزه نفت و گاز داریم  و در 30 سال گذشته بارها برای اکتشاف، فراوری و ساخت پالایشگاه و پتروشیمی با شرکت‌های خارجی همکاری داشتیم. شرکت‌هایی که مدتی بودند و پس از آن رفتند. در حوزه ساخت ریل هم به همین شکل دچار فقر هستیم و شرکت‌هایی  محدود با دانش فنی محدود در ایران فعال هستند. اما اگر مجموعه‌های بزرگی در این حوزه داشتیم که دارای دانش فنی و توان سرمایه گذاری بودند امروز در چنین زمینه‌هایی فقر نداشتیم. ظرفیت در زمینه‌های مختلف وجود دارد. در مجتمع‌های پتروشیمی، در حوزه صنعت هوایی، صنعت مخابرات و .... خوشبختانه دولت فعلی آمادگی جدی برای همکاری با مجموعه‌های اقتصادی وابسته به نهادهای انقلابی دارد، به ویژه اگر متعلق به خانواده شهدا باشد. البته می‌دانم که واقعیت میدان با ظرفیت‌های شرکت شاهد فاصله زیادی دارد اما باید به روند پیشرفت سرعت بدهیم، کاستی‌ها را جبران کنیم و تغییر شکل بدهیم تا هم سود سهامداران تامین شود و هم نیاز کشور را در زمینه اقتصاد مقاومتی تامین کنیم. همچنین از همکارانم انتظار دارم تا با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی دقیق از فرصت های موجود در کشور استفاده کنند تا شرکت شاهد در آینده‌ای نزدیک، از موسسه‌های بزرگ اقتصادی باشد که در عرصه‌های بین المللی و در حوزه صنایع پیشرفته فعالیت دارد.»

 
https://shahedinst.ir/vdcgr79t4ak9q.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما